Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa sakit hati

Wednesday 14 March 2012

Mengezut Terkezut… ( yakinilah janji ALLAH bahawa setiap manusia telah ada rezekinya yang tersendiri )



Citanya begini…..
Beberapa bulan lepas slh sorg org y ku syg gtaw aku soh apply keja kt satu tempt nie memndgkn aku dah biz bljar.. nk wait deg lmbt aku,,, dlm pda msa tue gk dy pulun gla r cri keja tok aku.. Alhamdulillah dapat but jarak n tempt tue aku xbapa bekenan kt aty so aku tolak ( reject mcm da byk job aku dpt ahaa ) .. Aku xtaw r,, c dia nie trasa ke x,, by da way thankz my MR.A y aku da knai a few year.. t ku gtaw that stowi..ahaaa… ska melalot bla dpt writg.. mcm2 nk kuar an.. back kpd cita asal aku pon hantar r my resume kt tempat tue ( resume pon MR.A yang watkan gak… untong badan )… beberapa bulan xdapat gk n pada msa y sma aku da dpt ag twrn keja usaha MR.A gak la.. n aku pon xtaw y dia mnx byk keja tok aku…
One day pas aku sembahyang zohor aku dapt koll dari tempt y aku aply keja… aku ngat dah dapt juz pergi tanda tangan surat.. dah la kt kl n aku kt Kedah,, kena pergi keesokan harinya kot,, peh.. tp aku tetap pergi ditemani ayh y ku saying sangat5 coz ibuku xizin aku pergi sorg takot apa2 terjadi.. that’s y my dad follow xnak ibu aku risau.. siap je keja aku kt sana aku troz blik kedah.. and juz waitg call… by da way,, keja ag stu y aku confirm dapt  kena req sgera n aku still nk keja kt tmpt y aku apply sendiri tue… so penink pala otk aku nk wt kputusan… by da way aku g inview dgn dy gak..dy mbek n ataw.. ahaa sweet2 cm gula2.. pas lma ku pk,, aku mnx kt madam tue delay reg msuk keja dlm 2weeks ag.. pdahal nk wait kja lain… b4 smpi 2mgu,, 3hari sebelumnya tyme aku tgh tidow nyenyak siap mimpi ag,, hp ku menjerit mnx dijawab.. dh r no xknal.. tp aku still jawab..eheee…
Panggilan dijawab and salam diberi…
Assalamualaikum…
Aku : waalaikumussalam…
Dia : blh saya bercakap dengan siti naz……..
Aku:  ye saya y bcakap
Dia : saya dari sk bangsar.. tentang permohonan awak tue telah diluluskan dan awak blh bekerja besok hari…pnjg lebar ar gak detail y diberikan…
Aku : oh, t eke.. ok2 saya accept keja nie n lapor diri besok …
Pehh,, dengar ja dari mna aku asa nk melompat2 jew mjerit2 keseronokan puas aty cozfinally  dapat keja tue .. mang pucuk dicita ulam mendatang kot.. bertuahnya badan.. 1st peson aku kol of coz r my mr.a…. men2 an dy dlu ckp da wt kputusan g keja kt tmpt y g intview ngn dy.. ahaaa sora disana cm dah kecewa n then baru ku gtaw y aku dpt job tue… mang bersyukur xterikira xtkata apa2 ah….ALHAMDULILLAH ku panjatkan syukur kepadaNya kerana akhirnya doaku didengarnya juga…
·         Org selalu cakap doanya xdidengar yang Maha Esa… Actly bukan xdengar juz lmbat or cept je sesuatu bnda tue kamo0 akan dapt atau ditukar dengan bnda y lebih baik utk dirimu kerana Dia sahaja yang Maha Mengetahui sesuatu yang baik untuk setiap makhluk ciptaanNya di muka bumi ini… so never say n blame Allah if u don’t get what u want in ur life… think what u have don’t  till ALLAH don’t  accept ur doa………..MUHASABAH DIRI……….
·         YA ALLAH Janganlah Engkau tinggalkan bagi kami dosa,, melainkan engkau ampunkan dan tiada dukacita melainkan  Engkau lepaskan daN Tiada Hutang Melainkan Engkau Jelaskan dan tiada sebarang hajat sama ada untuk dunia mahupun akhirat  melainkan Engkau tunaikannya.. YA ARHAMARROHIMIN….

No comments:

Post a Comment