Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa sakit hati

Friday 16 March 2012

TARGET Y LOLOS DALAM BAHAGIA

--> -->
Ahaaa tajuk cm pelik an.. tp itulah reality y aku nk share……
Aku sebagai manusia n remaja xlepas dari suma perasaan.. perasaan sedih marah Kecewa saying rindu n also fall in lurve…
Law korang nk taw aku nie mang xska gla r nk da komitmen coz aku dh set nk komitmen y sekali shaja tp kekal abadi smpi syurga…
So masa sek aku xska r nk bcintan canton nie juz kawan dgn org y aku selesa ja.. law korang nk taw aku nie prangai gla2 n ska merapu… ada ja y aku ckp drastic n mber aku akn gelak terbahak2 cm org kena sampok……
Aku punya target nk fall in lurve msa deg ataupun fall in lurve kt tempt keja twoz kawin.. cm romantic je.. ahaaa… tp malang sentiasa xbau n xnmpk an gelap.. ahaa aku fall in lurve in dip.. ok la gak at least abis sek y kena pakai pakaian seragam putih tue.. ahaaa
Citanya cm nie,,,
Msa f5 tyme tue lman social y da best of coz my space… aku nie lak ska add friend nk bagi penuh an friend list.. juz add bg y ku knai and pk blh msok ngan pala otak aku nie..
Aku pond ada add sorg hamba Allah nie,, dy friend list dr my bff.. n c mamat nie lak satu claz ngn mber kpd my bff.. ahaa pning an… aku juz add then dy lak p kom ckp tq add makcik…
Peh,, aku nie style tgn y gtal ska blaz bla da bnda y xkena..
Aku ckp bla msa aku jd mcik dy.. ahaaaa… dari situlah sumanya bermula…. Dari ms kitorang mcj.. dari mcj y dah dekt seton aku brani an diri meet this mamat poyo… ahaa law korang nk taw msa aku mcj ngan dy mcm2 bnda merapu y kitorang ngarotkan… bb tue ngam dengn pala otak aku y ntah papa nie…

Ok,, aku pon g r jmpa dy nie.. kebetulan aku da kt rumah n dy pon ada, this mamat evn poyo dy dak ipta in enginerg komp.. bangga seketika… ahaa 1st ku jmpa dy maw gak berpeloh takot+segan.. kitorang kejap je meet.. pandangan pertama aku pas meet dy,, ahaa size bdn ok r xda r gemok tp aku dh mang ska pgey dy sI gemok.. dr stat  mcj pond a tdetik y mamat nie moga2 jadi my future ( AMIN ) … dah jmpa kitorang still x rapat sgt y blh rapat tyme g unimap. Dari situlah sumanya bermula bunga2 dalam taman jadi mekar y b4 nie kudup..
Balik semula,,, evn aku da terkandas b4 target aku tp aku terkandas dlm bahagia y aku rasakan INSYA ALLAH ABADI sampai SYURGA
Bagi aku xslah bercinta di usia muda tapi ikutlah landasan y telah digariskan dalam Islam kerana dengan itu sesuatu perhubungan itu akn dilindungi dan diredhaiNya… Bagi aku,, law dah syg sesorg tue,, syg aku juz tok sorg n dia y pertama n dia gak y terakhir… bla da start fall in lurve aty ku troz berdetik moga2 insan y pertama kau hadirkan untuk diriku ini adalah suamiku y kekal abadi evn kau hadirkan dia begitu awal kerana semuanya urusanMu dan aku hanya lah hambamu yang hina… da ustaz ckp haram mendampingi sorg wanita tue klu xda niat nk kahwini nya.. that y aku tnya dia ada niat nk nikahi aku ke x n dy jawabnya.. n sgt5.. so aku yakin xda sangsi dengan jawapannya.. moga Allah permudahkan segalanya dan satukanlah hatiku dengan hatinya Ya Allah.. Kekalkanlah kami dengan satu akad yang sah dan dari situ akan lahirnya zuriat yang soleh dan solehah menjadi penyeri hidup kami dan mejadi khalifah di muka bumimu Ya Rabb… Zuriat yang juga dapat membawa kami ke syurgamu yang abadi kelak.. INSYA ALLAH….
Allahu Rabbi, aku minta izin
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Jangan biarkan cinta untuk-Mu berkurang
Hingga membuat lalai akan adanya engkau
Allahu Rabbi, aku punya pinta
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu yang tak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuh
Allahu Rabbi, izinkanlah
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Pilihkan untukku seseorang yang hatinya penuh dengan cinta-Mu
Dan membuatku semakin mengagumimu
Allahu Rabbi
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Pertemukanlah kami
Berilah kami kesempatan untuk lebih mendekati cinta-Mu
Allahu Rabbi, pintaku yang terakhir
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Jangan pernah Kau palingkan wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu
Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu
Amiiinnn.......


2 comments:

  1. aww..mina...manisnye kamu..huhu..smoga berbahagia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wakaka..ahaa malu2...kamoo pon sama jugak yaa...

      Delete