Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa sakit hati

Wednesday 14 March 2012

TULISAN HATIKU...


Tq awak…
Tajuk kali nie sal cm na dy tolong smooth an edop aku..
9.2.12 smpi la aku kt kl… mendadak je keja aku an… always like that.. tp aku still bsyukur at least doa aku diterima.. ALHAMDULILLAH..
Mlm b4 aku berangkt ibu aku dah bising2 banyak barang aku bawa… dia bising bab xblh anta n aku juz g nek bus.. byk kot barang.. actly da someone y akn tlg aku kt sana.. sharp 6ptg aku smpui kt puduraya n dy pond ah da kt sna.. peh dia sorg je kot tlg angkt bagasi aku y dah mcm nk fly ofersea 4 a few years kot.. ahaa nasib badan laa… by da way aku bersyukur sangat dy tolong aku tanpa sungutan.. ikhlas je.. even dy penat blik keja xmakn xmandi ag tapi dy tetap tolong aku.. bayangkan nk angkt suma barang aku serentak naik tangga y xtbilang ank tangga kot… mang seksa laa.. yang aku senang lenang ja menunggu dy angkot suma barang aku blik kt umh sewa aku… ahaa kesian gler… bertuah badan aku tp malang bagi badan dy…
Keesokan harinya,, aku mla kerja,, hari pertama aku kt situ berjalan dengan lancar.. abis keja,, aku tgk dy dah wait aku tok blik sekali.. padahal dy biz keja sejam awal  kot dri aku.. kesian gler kt dy… kitorang blik naik lrt je,, ehee org len blik nek keta,,, ahaa my rapid aku pon dy yang buatkn kot… aku nie mcm suma bnda dijaga ditapaw dipayung la… 2mgu gak la dy stia mnggu aku blik keja,, tq..
Tp hari xsntiasa cerah,, one day aku tgh tension,, cabar mencabar then dy blh buang my rapid.. ahaa sdeyh jiwa aku,,, majok aku xmo mkn ikn dy bli,,, padahal lapaq.. akhirnya aku mkn roti canai je.. dy gak y bli then dah kenyang abis r majok aku… aku gak p wt len my rapid… chah mbaziq ja..
"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberi kita pelangi"
"Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna utk menjelaskan perasaan. Manusia
boleh membentuk seribu kata-kata, seribu bahasa. Tapi kata-kata bukan bukti unggulnya
perasaan"


     

No comments:

Post a Comment